Scrapbooking ! גם לאלבומי תמונות יש היסטוריה…

blog1

 

Scrapbooking ספר גזירים או אלבום תמונות בשבילכם!
אלבומי תמונות הן מוצר שנלקח כמובן מאליו על ידי רב האנשים אבל בעצם…. איך הכל התחיל?
אז הנה, קצת היסטוריה חברים.

הכל התחיל באנגליה במאה ה-15 כשהתחילו ליצור ספרים אשר שימשו לאיסוף מידע ומתכונים, שירים, ציטוטים וכו. כל ספר היה ייחודי למי שהכין אותו.
כך זה התפתח ובמאה ה-16 ספרי הידידות (מה שמקביל היום לספרי מחזור) הפכו למאוד מאוד פופולריים. בספרים אלה היו חותמים החברים את שמם וכותבים טקסט קצר או איור, מדביקים מזכרות, פרחים, סרטים, גזרי נייר צבעוניים וכיוצ"ב.

במאה ה-18 כבר הוסיפו לספרים רבים דפים ריקים כך שכל אחד יכול היה להתאים את הספר אישית לעצמו ואל הזכרונות האישיים וכל אחד גם יכול היה להביא את עצמו לידי ביטוי ע"י שימוש בדפים אלו.

ואז הומצא הצילום ופיתוח התמונות, מה שנקרא הצילום הקבוע. הצילום הקבוע מופיע על מצע מיוחד וניתן לפיתוח באופן רב פעמי ושימוש חוזר. הצילום הקבוע הראשון נוצר ב-1826 על ידי ניספור נייפס והוא הפך להיות זמין עבור כל האוכלוסייה כאשר הומצא סרט הצילום על ידי ג'ורג' איסטמן בשנת 1880. מפה כבר הכל המשיך להתגלגל ולהתפתח וכבר בשנת 1900 החל ייצור המוני של מצלמות ביתיות פשוטות וכל אדם ממוצע החל לצלם ולהשתמש בתמונות בתוך האלבומים האישיים.

עם השנים עניין הסקרפבוקינג או לחילופין אלבומי התמונות השתכללו. עם הזמן נוצרו סוגים שונים של אלבומים, אלבומים עם מס תמונות ודפים קבוע, אלבומי רינג עם טבעות נפתחות ואלבומי בורג שניתן להוסיף להם דפים, מידות שונות של אלבומים, אלבום אקורדיון ועוד.

החומרים הבסיסיים אז והיום לשימוש באלבומים כוללים ניירות רקע מודפסים או חלקים עבים או דקים, תופסני מתכת או נייר המשמשים עזר להדבקת הדפים או התמונות, דבקים לסוגיהם, מספריים, חותכנים וסכיני חיתוך, תבניות חיתוך, חותמות גומי, מחוררים, שבלונות ועוד.

בנוסף 'קישוטי האלבומים' גם הלכו והשתכללו עם הזמן וכוללים כיום מדבקות, אותיות, בולים, סיכות, תחרה, חוטים, חרוזים, נצנצים, חותמות וכו כאשר יש לשים לב כי החומרים עמידים.
קיים תקן בינלאומי ISO 18902 ובו הנחיות ברורות על חומרים בטוחים לשימוש באלבומים ודגש על חומרי אחסון ומסגור וכמובן איסור על שימוש בחומרים מזיקים.

מאז המצאת הסורקים, תוכנות מחשב ואפשרויות הדפסה מתקדמות עניין האלבומים הפך להיות קל ופשוט ובעל מראה חלק ויוקרתי והכי חשוב שניתן להעבירו בקלות באמצעי המדיה ולהעלותו למדיה עצמה. מה שנקרא 'אלבום דיגיטלי'.
בעצם ע"י סריקת התמונות וה'קישוטים' יוצרים ומעצבים ספר המדמה את האלבום המסורתי העתיק רק בלי הוספה פיזית ממש של האלמנטים. באמצעים הקיימים הנגישים היום לא צריך להיות אמן ויוצר כדי ליצור אלבום יפה. בעזרת תוכנות ניתן בקלות ליצור אלבומים יפים, להחליט על גודל שרוצים ולהוסיף כל קישוט ואלמנט שרוצים באופן ממוחשב וללא ידע אומנותי, ודבר מאוד מאוד חשוב… אפשר למחוק ולשנות ולהוסיף ולהחזיר ולעצב שוב בקלות ובמהירות שלא כמו פעם…
תהליך זה חוסך הרבה זמן וכסף ומאפשר ליצור העתקים ,להעלות לרשת וכמובן ניתן להדפיסו בבית או במקום מקצועי, עם כריכה קשה או רכה, בצבע וטקסטורה שרוצים ואפשרויות העיצוב בלתי נגמרות.
אלבומים דיגיטליים נוצרו בתחילה מתוך תמונות דיגיטליות שהועלו בתשלום לאתר חיצוני ומשם התפתח העניין לתוכנות עיצוב קלות לשימוש הקהל הרחב במחשב או אונליין.
ברשת קיימות ערכות עיצוב מוכנות אפילו חינמיות לעיצוב אלבום דיגיטלי למשל ליומולדת, בת מצווש, חתונה ו/או כל אירוע אחר ובמבחר אדיר של דגמים, צבעים וסגנונות..

כיום האלבומים הדיגיטליים מחליפים חלקית את האלבומים המסורתיים ועוזרים לנו ליצור בקלות ובהנאה אוצר זכרונות משלנו שיישאר לדורות.
כדאי לזכור שכמו תמיד האיכות חשובה!

אתר אלבומים. הבית לאוצר הזכרונות שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest